johan dan zizan
johan dan zizan

Sejak rancangan Jozan Show dikeudarakan di Saluran Prima, Astro. Aku makin lama, makin melekat dengan rancangan bual bicara tak seberapa nak series ni.

So Tahniah buat Astro koz bagi peluang pada Zizan dan Johan utk mengasah bakat mereka. Aku cukup suka cara interview sempoi2 mcm ni. Very laid back dan menghiburkan.

Setiap kali jozan memulakan intro untuk memperkenalkan artist2 jemputan mereka, aku selalu cuba tembak2, akan kaitan lawak mereka dengan siapakah artist yang akan mereka jemput selepas itu.

Yang paling best, aku suka tgk artist2 jemputan melayan kerenah jozan semasa ditemubual. Ada yang very sporting. Jozan of course selalu jugak lari dari topik.Tapi artist2 jemputan yang terer cepat2 bring them back to topix again. Siap baring2 kat sofa,lantai lagi. very cool.

So far, artist2 jemputan yang dijemput sporting and cool. Boleh nampak their other cheerful side. Except interview dgn abang ramli sarip.hehehe.(but hes still cool). Yang paling aku ingat, antaranya interview dgn emmet,chef wan, radhi, dan byk lagilah.

Mungkin lepas ni dieorg boleh jemput bukan saja artist, tapi ahli politik ke,atlit, tokoh korporat ke or mana2 celebrity lah. Interview je lah apepepun, tak semestinya perkara series aje. tanya soklah bodo2 pun takpe.mcm makanan kegemaran ke, hobi kegemaran ke. at least orang boleh kenal2 dieorg lagi.Just to chill out on tv, borak pasal menda2 biasa.jozan style.yeah!

Bagi aku, lawak jozan refreshingly selumber. walaupun mungkin ada yang tak suka. Tapi aku suka gila rancangan tu, dah macam jadi rancangan guilty pleasure aku. Sepertimana drama Renjis(hehehe).

Anyway keep it up Jozan!! teruskan mengali idea2 lawak yang klakar, at least ramai orang boleh release tensen tengok aksi korang. pada yang kutuk2 korang tu. pedulikan jelah dieorg. buat je pekak badak. koz haters will always hate.

p.s macammana nak tgk show jozan kat astro ek? jadual kat mana? pass? rasa nak tgk live la pulak!